En gris i halsen eller en spånbal i näsan?

*snörvel* Verkar som immunförsvaret har tröttnat på det småländska vädret och dragit utomlands, för här sitter jag med glansiga ögon och en näsa som får pomperipossas kran att framstå som sockersöt.. Tanken var att det skulle ha blivit lite fest och trevligt sällskap idag, men istället slutade det med att jag tryckte i mig en massa syndiga sötsaker (jag som skulle sluta!) och handlade en ny festklänning från Nelly. Hade blivit en billigare kväll om jag hade släpat mig ut i minglet.. Antar att det borde ringa varningsbjällror i en kyrkklockas storlek när en hemmakväll blir dyrare än en utekväll, men tack och lov så har förkylningen satt sig i hörselgången också så jag hör ingenting, he he..
Visst är den fin? =)
Behöver ju i alla fall inte köpa festkläder nu på ett tag,har handlat alldeles för mycket den sista tiden och ändå går jag knappt ut längre. Kommer snart få ha festkläder till vardags eftersom att min "vardagssida" inte har växt alls... Supersize vs. Superskinny där! Men livet är ju en fest så det är väl bara att köra på?
Måste ju visa min lilla pålle som var så duktig idag. Löshoppning stod på schemat och trots att han nog betvivlade min äkta hårfärg där ett tag (varför skulle han tvingas hoppa när jag bara stod där som en heffaklump?) så gick det bra!
Ängeln min
Har sett VM i tiodans ikväll. Jag vill också!! Blir till att flytta till en storstad nästa år så jag kan få lära mig att böja på mina kycklingklubbor och skjuta höftkulorna ur led!
(Detta var innan väteperoxiden lyckades göra mig till en kycklingskalle.. Klart som tusan att
man ser ut som ett åskmoln när hårrötterna är så här mörka och deprimerade..)
I övrigt så har jag blekt bort bevisen på att jag är brunett ikväll, och istället lyckats få fram bevis för att jag:
- är en kyckling! Tycker inte den gula färgen är så smickrande mot mitt ansikte, men jag får väl hålla kvar påsktemat över natten..
Nu ska jag se onsdagens avsnitt av "True Blood",  min nyfikna sida fastnade framför "Fråga Olle"... BIG MISTAKE! Nyfikenheten stillades och jag lyckades bli traumatiserad för livet. Människan är sjukare än jag trodde, och bra mycket äckligare..  Nunna nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0