Busy week!

Haft fullt upp hela veckan med jobb & när jag väl har haft en ledig stund har jag använt den till att dregla i soffan, i sängen you name it.. Vandrande sömngångare med andra ord.. Men är väl så när hjärnan har stått på "standby" hela sommaren & den nu plötsligt är inställd på "utbrändhet".. Nej då, inga fara.. Toktrivs på jobbet så det ska mycket till om jag ska bli utbränd där, speciellt sen mina arbetskamrater är så himla snälla!

Ingen mening med att rabbla veckan så det får bli en summering av dagen, & den har varit innehållsrik vill jag lova! Började med att jag efter att jag släppt ut min häst kom på att han nog borde ha täcke på sig och fick vandra genom hela hagen , som för övrigt var lerig & kletig, i tofflor (Skyller mitt skoval på kaluffsen) eftersom att min lilla pålle varit vänlig nog att ställa sig så långt bort han kunde komma och stoppat gräs i öronen. Härlish!

Efter det blev det ansiktsbehandling, min första ever! Det var så nice & avslappnande att bli ompysslad så det finns risk för ansiktsbehandlingsberoende. Hudterapeuten tog mm för mm bort mitt gamla fejs & mina buskiga ögonbryn. Har aldrig vågat röra mina ögonbryn själv i rädsla för att helt plötsligt upptäcka att jag på något sätt fått två "hitlermustascher" ovanför de gröna.. Men det var tydligt att jag borde ha gjort det eftersom det både plockades & klipptes för fullt, ha ha! Ogräset till er tjänst!

Behandlingen avslutades med en sminkning med "I.D bare minerals foundation" och jag gillade känslan så mycket att jag gick därifrån med ett I.D-startpaket i handen och 1000kr mindre i plånboken.. Börjar nästan tro att den där lampan som hon använde för att granska varje por i ansiktet med i rena verket var en hypnoslampa.. 1000 kr på smink!!!!! GALET!!!

Lyckades sedan skrapa ihop lite city-tid med härliga & mysigt, galna Jannike. Trevligt & roligt som alltid att träffa den tösen & skrattrynkorna fick en massa nya släktingar på köpet!

 

Efter vårt magra stadsbesök, dvs efter att vi besökt alla svältfödda butiker & förgäves letat efter en anledning att skänka dom ett bidrag, så skulle jag ut på nya äventyr.. Går där i godan ro med mobilen vid örat då det blåser upp till storm, motvind såklart! Så vad gör jag? Går förstås baklänges för att höra vad den andra personen säger & backar rakt in i en stor skylt som står hälsovådligt placerad på trottoaren. Som tur var var det bara två medelåldersmän som såg detta, varav den som var närmast försökte komma till min undsättning när kroppen försökte sig på en "tätt-intill" med asfalten, men kroppen är ibland snabbare än hjärnan.. (Ok, för det mesta då) så jag lyckades behålla fotfästet! Sen att min image emigrerade till underjorden det är ju en annan sak... Men jag garvade så jag trodde jag skulle storkna. Vet inte vilket som kan ha skrämt männen mest: min avsaknad av: kroppskontroll, simultankapacitet eller hjärna? Nåja, jag lär ju aldrig se dom igen, men för säkerhets skull kommer jag aldrig mer att ha min skrik-oranga oversize t-shirt på mig på campusområdet igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0